Loading...

Общи условия за продажба и доставка в Кантек ЕООД

Валидни от 01.07.2025 г.


Термини и определения

  • Продавач – Кантек;
  • Купувач – лице, което е приело оферта и/или е направило поръчка и/или подписало писмен договор с продавача за покупка на стока.
  • Стока – всяка стока и/или услуга предложени от Продавача в оферта, фактура или договор;
  • Оферта – предложение на продавача, отправено до клиента;
  • Поръчка – Искане от клиент за доставка на стоки;
  • Приемане на оферта – писмено волеизявление (чрез e-mail) на клиент, с което той приема направеното с офертата предложение на продавача;
  • Приемане на поръчката – волеизявление на продавача (чрез e-mail), с което той потвърждава, че ще достави исканата стока и при исканите условия;
  • Предаване на стоката – предоставяне на стоката в държане на купувача, се удостоверява с приемателно-предавателен протокол и/или фактура.

  1. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

    За оферти, поръчки и доставки се прилагат тези условия за продажби и доставки.

    Всички договорености, които се отклоняват от тези търговски условия, изискват писмена форма.

    Оспорване или приспособяване на договора поради грешка е изключено.

  2. ЦЕНИ

    Начисляват се валидните за датата на доставката цени.

    Към цените, които са посочени от продавача в ценоразписите и офертите, както и към тези, които са договорени между купувача и продавача, се добавя ДДС в съответно определения от закона размер.

    Цените, посочени в ценоразписите на стоките от номенклатурата на продавача, се коригират в зависимост от условията на доставка.

  3. ГАРАНЦИЯ

    Гаранционната карта е валидна заедно с фактурата за покупка на изделието. Гаранцията не покрива консумативи, консумативни резервни части и инсталация на изделието.

    Животът на консумативните материали е съгласно предписанията на фирмата производител.

    Работно време на сервиза: понеделник – петък от 8.30 ч. – 17.30 ч.

    При желание на клиента за сервизно обслужване в извънработно време и почивни дни, заплащането става по действащите тарифи на Кантек за извънреден труд.

    Гаранцията на изделията отпада, в случай че не са спазени Условията за експлоатация и Специфичните изисквания на производителя в Гаранционната карта

  4. ДОСТАВКА

    Доставките се извършват съобразно уговорените условия за доставка по Инкотермс 2000.

    Доставките са своевременни, ако те бъдат направени в рамките на договорения срок.

    При неспазване на срока за доставка, купувачът трябва да определи писмено разумен допълнителен срок. Исковите претенции за обезщетение поради закъснели доставки се ограничават до нето стойност по фактура на закъснялата доставка.

    Форсмажорни обстоятелства, като стачка, непредвидими закъснения в производството или спедицията и т.н., или други препятствия, които не се дължат на продавача, освобождават последния от задължението за доставяне в срок за времето на действие на смущаващото обстоятелство и неговите въздействия. Ако се закъснее след договорения срок за доставка с повече от 2 месеца, купувачът и продавачът могат да се откажат от неизпълнената част от договора.

    Продавачът, при невъзможност за експедиране, която не се дължи на него, може да съхранява на склад при себе си продадената стока на риск и за сметка на купувача. Ако стоката не бъде приета от купувача по дължащи се на самия него причини, въпреки че е доставена съобразно договореностите, то тази стока се оставя на склад и се застрахова за негова сметка. За стока на купувача, която е складирана при продавача извън рамките на договорен срок, разходите за складиране и застраховане се фактурират отделно.

  5. ПЛАЩАНЕ

    Заплащането на продажната цена е съгласно условията, които се съдържат в офертата и/или в потвърждението на поръчката и/или подписаният договор.

    Плащания се считат за извършени само след заверяване на банковата сметка на Продавача.

    Ако купувачът закъснее с плащането на свое задължение с падеж с повече от 1 седмица, то всички искови претенции на продавача от търговските обвързаности с купувача незабавно получават падеж.

    За закъсняло плащане трябва да се заплатят неустойки за закъснение в размер на 0,1% на ден от стойността до 30 дни забавяне или 0,2% на ден от стойността над 30 дни, според съдържанието на фактурата, като се запазва правото за други искови претенции.

    Ако купувачът не се издължи с плащането за една покупка, то продавачът не е длъжен да направи следваща доставка. При договори за частични или постепенни доставки, продавачът също може да изисква авансови плащания за предстоящи доставки.

    Правото на купувача да уравни задълженията си чрез прихващане е допустимо само за насрещно вземане, което е в правна зависимост със задължението на продавача, което е съдебно установено или признато от продавача.

  6. ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА.

    Продавачът запазва собствеността върху стоките до момента на пълното им заплащане от купувача.

  7. РИСК ОТ ПОГИВАНЕ

    Рискът от погиване или повреждане на стоката преминава от продавача върху купувача при предаване на стоката, съобразно условията на доставка.

  8. ПОВРЕЖДАНЕ И ГАРАНЦИИ ПРИ ОТЛОЖЕНО ПЛАЩАНЕ

    В случай, че продавачът и купувачът постигнат съгласие за отложено плащане, купувачът е длъжен да издаде на заповедта на продавача запис на заповед, без протест (без разноски), с падеж крайния срок на плащане, съобразно договореното и за сума равна на задължението. При отложено плащане с два или повече падежа се издават съответния на падежите брой записи на заповед. Записите на заповед се издават от купувача при постигането на съгласие за отложено плащане. В случай на неплащане на падежа, продавачът, въз основа на съответния запис на заповед, може да извади изпълнителен лист по съответния ред и да насочи изпълнение към имуществото на неизправния купувач.

  9. РЕКЛАМАЦИИ

    Гарантирането на специални качества има правна сила само при писмено потвърждение от продавача.

    Транспортни повреди и разлики в количествата купувачът трябва да съобщи незабавно при приемането на стоката в писмен вид на продавача, като в противен случай рекламация се изключва. Други рекламации трябва да се правят писмено най-късно в рамките на 7 дни след получаване на стоката и изпращане на доказателствени документи, вкл. Констативен Протокол подписан от оторизирани лица на Продавача и Купувача.

    Ако рекламацията е направена със закъснение или рекламираната стока е била обработена под някаква форма без писмено съгласие на продавача, то всички искови претенции се обезсилват.

    За своевременно и справедливо направени рекламации продавачът има право на избор между разумно намаляване на цената или заменяща доставка.

    Отговорността на продавача е ограничена до непосредствените щети. Евентуални искове за обезщетение, независимо от какво правно основание, се ограничават до размера на стойността на фактурираната дефектна стока, при предпоставката че безупречно е доказана щетата.

    Продавачът не носи отговорност, когато купувачът не спазва техническите изисквания и/или техническите консултации при обработка на стоката.

    Рекламираната стока трябва да се съхранява на разположение на продавача в пълния си обем в обработено или необработено състояние.

  10. МЯСТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕ И ПРАВОРАЗДАВАНЕ

    Ако отделни разпоредби на договора или настоящите общи търговски условия изгубят правната си сила, останалите разпоредби остават незасегнати.

    Място за изпълнение и правораздаване за искови претенции от търговските взаимоотношения е София, Република България. Страните имат право да предявят своите искови претенции пред Български съд.

To top